Ars Brunensis Chorus
Ars Brunensis Chorus je miešaný spevácky zbor, ktorý prispieva ku kultúrnemu životu už tridsať rokov. Je cenený pre svoju vysokú umeleckú úroveň, zvlášť v interpretácii hudobných diel obdobia baroka. Činnosť Ars Brunensis Chorus však nepokrýva len túto oblasť vážnej hudby. Zbor sa tiež podieľa na realizácii projektov iných hudobných žánrov, ako napr. jazz, folklór, muzikál, alternatíva a pod.
Ars Brunensis Chorus pravidelne koncertuje v Česku a v zahraničí, je pozývaný na hudobné festivaly, spolupracuje s významnými súbormi a umelcami, divadlami a kultúrnymi inštitúciami v Česku i v zahraničí. V posledných rokoch účinkuje Ars Brunensis Chorus tiež v operných či muzikálových predstaveniach. Zbor sa podieľal na viac než dvoch desiatkach CD nahrávok, viaceré jeho vystúpenia boli zaznamenané rozhlasom alebo televíziou. Teleso nahráva scénickú hudbu pre popredné divadelné scény a spolupracuje s mnohými súčasnými skladateľmi, dlhodobo predovšetkým s Vladimírom Franzom.
Začiatok spolupráce Ars Brunensis Chorus a Vladimíra Franza sa datuje do roku 1997, kedy zbor natočil jeho scénickou hudbu k inscenácii Faust pre Národní divadlo Brno. Do dnešného dňa zbor natočil hudbu Vladimíra Franza k mnohým ďalším inscenáciám pre Národní divadlo Praha a Národní divadlo Brno, Mestské divadlo Brno a mnohé ďalšie scény, ďalej tiež pre Český rozhlas a televíziu. Za spoločne realizovanú scénickú hudbu k predstaveniam Bloudění (1998), Markéta Lazarová (2002), Znamení kříže (2005) a Smrt Pavla I. (2007) získal Vladimír Franz cenu Alfréda Radoka. V apríli 2009 uviedol Ars Brunensis Chorus v rámci osláv 30. výročia svojho založenia premiéru Franzovej opery Údolie suchých kostí, ktorá vznikla z podnetu dirigenta Dana Kalouska práve pre túto príležitosť.
Prvým zbormajstrom telesa bol Jan Rozehnal, neskôr zbor viedli Tomáš Hanus, Stanislav Kummer a Roman Válek. Od roku 2000 je umeleckým vedúcim Dan Kalousek.
Ars Brunensis Chorus ako občianske združenie organizuje verejné kultúrne akcie s originálnou dramaturgiou a profesionálnou organizáciou, spolupracuje s najrôznejšími inštitúciami pôsobiacimi v oblasti kultúry, propaguje hudobné umenie a podporuje začínajúcich profesionálnych umelcov.
Dan Kalousek (dirigent a umelecký vedúci)
Po maturite na gymnáziu vyštudoval konzervatórium v Brne v odbore kompozíciu a dirigovanie. Odbor dirigovanie orchestra neskôr absolvoval na Hudobnej fakulte JAMU Brno. V rokoch 2006 – 2008 študoval na Hochschule für Musik und Theater Leipzig a Weimar, v rámci majstrovských kurzov sa stretol s dirigentom Kurtom Masurom, Fabiom Luisim či Zsoltom Nagom.
Ako zbormajster Ars Brunensis Chorus realizoval s týmto telesom veľa koncertov v Česku a v zahraničí. Pracoval na projektoch s Jiřím Pavlicom, skupinou Jablkoň a mnohými ďalšími. Ďalej spolupracoval s telesami ako Jenaer Madrigalkreis, Bohemiachor, zborom Letní školy barokní hudby, Brněnským akademickým sborem a s viacerými komornými orchestrami a zbormi.
Spolupracuje tiež pravidelne s hudebným skladateľom Vladimírom Franzom, najmä na nahrávaní jeho scénickej hudby pre popredné českej divadelnej scény, rozhlas a televíziu. Natočil množstvo nahrávok, predovšetkým skladby súčasných autorov, pre vydavateľstvo Naxos, Vienna Modern Masters, Supraphon, Capstone records, Querstand a ďalšie.
Od roku 2003 je hosťujúcim dirigentom Městského divadla Brno, kde naštudoval, dirigoval a diriguje viacero titulov. Vyučuje tiež na Janáčkově akademii múzických umění v Brně.
Chór Warszawski
(Fundacja Nowa Orkiestra Kameralna)
bol založený v roku 2002 Richardom Berkeleym, anglickým spevákom a učiteľom, ktorý je zároveň umeleckým vedúcim a dirigentom tohto zboru.
Zbor spojuje hudobne talentovaných a kreatívnych ľudí s najrôznejšími životnými cestami, absolventov širokého spektra univerzitných i polytechnických odborov. Nie všetci členovia absolvovali formálne hudobné vzdelanie. Súbor je tiež etnicky rôznorodý. Má ale spoločný cieľ, ktorý je zachovať, rozvíjať a podporovať tradíciu zborového spevu.
Chór Warszawski vystupuje predovšetkým v historických sakrálnych priestoroch Varšavy. Jeho repertoár obsahuje The Crucifiction Johna Stainera, Mesiáša G. F. Händela, Gloria A. Vivaldiho, Requiem Gabriela Fauré, ale tiež rôzne zborové úpravy poľských a zahraničných tradičných vianočných kolied. Spolupracoval s niekoľkými sólistami, ako sú napríklad Elizabeth Connell či Michael Chance. Pravidelne sa zúčastňuje koncertov, organizovaných komorným orchestrom Warsaw Camerata pod vedením Pawła Kos Nowického s cieľom propagácie klasickej hudby medzi deťmi.
Richard Berkeley (dirigent a umelecký vedúci)
je rodák z Anglicka s poľskými koreňmi, profesionálnym spevákom, učiteľom i hercom. Študoval spev pod vedením Ellis Keeler na Guildhall School of Music and Drama v Londýne. V speve sa zdokonaľoval ďalej pod vedením Rene Jacobse, Paula Esswooda, Johna Yorka Skinnera, Margaret Lobo a Arwel Trehearne Morgan. Absolvoval aj štúdium na Goldsmiths' College na University of London. Vystupoval na väčšine známych operných scénach v Taliansku, vrátane Ríma a Turína. Je spoluzakladateľom celosvetovo známeho Concerto Italiano. Spolupracoval s hudobníkmi ako Fabio Biondi, Rinaldo Alessandrini, Alan Curtis, Tonio Florio, Paolo Pandolfo a Phillip Picket. Založil a viedol agentúru Universal Casting v Londýně. Ako prednášajúci pôsobil na popredných hereckých školách, vrátane Mountview Conservatoire for the Performing Arts a LAMDA. Založil a vedie „The International Course for Music Theatre Performers”. Berkeley tiež píše kritiky pre londýnsky časopis „Opera Now”.
Posledných desať rokov strávil Richard Berkeley v Poľsku. Prednášal na Medzinárodnej letnej akadémii starej hudby vo Wilanovi. Ako lektor pôsobil na Frederic Chopin Music Academy vo Varšave, na Warsaw Theatrical Academy a taktiež na festivale Legnica Cantat. Pracoval pre televízny program Pegaz, zaoberajúci sa umením. Vystupoval v roli Goffreda v Rinaldovi G. F. Händela. Dirigoval prvé predstavenie opery Genevieve skladateľa Erika Satieho v Bolesłavci, v ktorej spojil študentov Woclavskej hudobnej akadémie a žiakov základných škôl.
Slovak Music Bridge, v.o.s.
je slovenská súkromná obchodná spoločnosť pôsobiaca v oblasti súčasného hudobného umenia (vážna hudba), založená v roku 2006. Zakladateľmi spoločnosti sú Mgr. art. Miloš Betko, ArtD. – skladateľ, aranžér, hudobný režisér, huslista, špecialista na digitálnu notografiu a Mgr. art. Vladimír Sirota – umelecký manažér, violončelista, zakladateľ a dlhoročný manažér hudobného súboru Komorní sólisti Bratislava.
Slovak Music Bridge, v.o.s. je aktívna ako hudobné on-line vydavateľstvo a umelecká a koncertná agentúra. Obe divízie spoločnosti majú ambíciu podporovať aktivity slovenských skladateľov a slovenských interpretov, a to jednak iniciovaním ich tvorby a umeleckých výkonov, a jednak propagáciou ich umeleckej činnosti na Slovensku aj v zahraničí. Víziou spoločnosti je spoluvytvárať moderný spôsob umeleckej komunikácie medzi tvorcami hudby, interpretmi, hudobnými inštitúciami, iniciátormi a organizátormi umeleckých produkcií a recipientmi umeleckých produktov; komunikáciu bez tradičných skreslení a deformácií; komunikáciu, v ktorej si partneri vážia jeden druhého a dokážu reálne oceniť vytvárané hodnoty. Slovak Music Bridge, v.o.s. sa prostredníctvom svojich aktivít usiluje vytvoriť platformu pre profesionálny, moderný servis súčasného hudobného umenia.
Vo vydavateľskej oblasti je Slovak Music Bridge, v.o.s. realizátorom viacerých pozoruhodných vydavateľských projektov: Kvintové variácie slovenských skladateľov, 2007 (projekt bol ocenený výročnou cenou SOZA ako najúspešnejší projekt v oblasti vážnej hudby na Slovensku; za koncertnú premiéru projektu bol Slovak Music Bridge, v.o.s. udelený certifikát Guinness World RecordsTM); Vladimír Rusó – Fúgy, 2008; AKI – Bronzový bubon, 2010; 7b – Vladimír Bokes & sedem bokesovcov, 2012; a i.
Doterajšia agentúrna činnosť Slovak Music Bridge, v.o.s. zahŕňa spoluprácu s viacerými poprednými slovenskými hudobnými telesami (Musica aeterna, Solamente Naturali, Quasars Ensemble, Komorní sólisti Bratislava, Moyzesovo kvarteto, Cellomania, Faces Piano Trio, Percufonia, a i.) a umelcami (Miki Skuta, Ivana Pristašová, Igor Karško, Michal Sťahel, Ladislav Fančovič, Daniel Hevier a i.). Agentúra zároveň rozvíja umelecké kontakty s koncertnými umelcami, hudobnými súbormi a hudobnými inštitúciami z iných krajín – Marek Štryncl a Musica Florea (CZ), Ars Brunensis Chorus (CZ), Chór Warszawski (PL) a i.
Slovak Music Bridge, v.o.s. koncepčne pripravila a organizačne zabezpečila viacero zaujímavých koncertných produkcií: Hommage à Bach, 2007 (Dialóg/Concerto), 2008 (415/442), 2010 (Slávnosť orchestrov); Hudba a Zvuk – experimentálny hudobno-vizuálny cyklus komorných open-air koncertov, 2007; Music MAX – hudba v obchodnom centre, 2008, 2009; a i.
Slovak Music Bridge, v.o.s. je aktívna aj v oblasti hudobného vzdelávania. Spolupracuje s hudobnými školami na Slovensku, lektorsky zabezpečuje školenia v oblasti digitálnej notografie a zúčastňuje sa spolupráce s partnerskými organizáciami v rámci medzinárodných edukačných programov.